Historiefortelling er mer enn bare barnebøker.

 

Hva vil kundene dine vite, og hvordan skal du formidle det? Det er mer enn bare gode priser, anmeldelser og produktinformasjon som skal til for at kunder kjøper av deg. Det handler i hovedsak om å selge følelsen og opplevelsen av et produkt eller tjeneste, og bygge tillit til deg som leverandør.

En av våre styrker er å finne de gode og formidle på en måte som engasjerer.

 
 

Vi har ingen like dager eller prosjekter.
Vi elsker det.

Vi har samlet sammen noen prosjekter vi har hatt gleden å ta del i. Noen er vi ferdige med, andre er vi i startgropa på. Kontakt oss gjerne for en uformell prat. Kanskje vi kan bistå med idémyldring, sparring eller rådgivning?

 
 

Stille før stormen på Femundløpet 2019. Foto: Liv Maren Mæhre Vold

Femundløpet

Vi ble hyret inn for å lede pressearbeidet for Femundløpet 2019. Hovedkontakt for presse i inn- og utland, produksjon av pressemeldinger, foto, innhold til egne plattformer og publikumskontakt i sosiale medier. Vi er med videre mot 2020 med ytterligere presse- og markedsarbeid, ansvar for egen produksjon av medierelatert innhold, markedsføring, strategi og konsept, i tillegg til et regionalt reiselivsbasert utviklingsprosjekt.


Østa Elektro

Vi har vært en tett samarbeidspartner til Østa Elektro siden vi flyttet firmaet til Tynset. Vi har bidratt med kampanjer, videoer, stillingsannonser, reportasjer, innhold til nettside og foto av ansatte. Videoinnholdet, spesielt, har gitt Østa Elektro stor regional oppmerksomhet. I tillegg har vi fungert som rådgivere og sparringspartnere for Østa Elektro, både når det gjelder markedsstrategi, innhold, visuell profil og nytt slagord.

Innspilling av film til Østa Elektro på NAF Treningsbane på Tynset. Foto: Trine Haanæs


Oslo Lufthavn Gardermoen

OSL, Avinor
 

I forbindelse med utbygging og ny terminal på Oslo Lufthavn Gardermoen, bisto vi med dokumentering av hele prosessen. Informasjonskampanjen var svært omfattende da den skulle ta for seg alt fra start til slutt, behov for spesialtilgang til sperrede områder og rullebaner, samt formidle på en engasjerende måte til både ansatte og reisende.

Lillehammer Region Vekst, RAW Air

Vi ble engasjert til en kampanje i sosiale medier hvor målet var å skape blest rundt RAW Air Lillehammer 2017 og få flest mulig folk til å stille opp som publikum på selve dagen.
Det har ikke vært så folksomt i Lysgårdsbakken siden OL i 1994, og selv om arrangementet ble avlyst etter bare to hoppere på grunn av for sterk vind, var det en stor folkefest med entusiasme på topp.

God stemning under RAW Air Lillehammer 2017! Foto: Liv Maren Mæhre Vold

Innholdsproduksjon for Eidsiva Bredbånd. De inngikk en femårig sponsoravtale for Roterud IL, og vi dekket saken. Foto: Liv Maren Mæhre Vold

Eidsiva Bredbånd

Gjennom godt samarbeid har vi levert innhold til kundemagasin, årsrapporter, videoinnhold til markedsføring og kundeservice, innhold til Facebook, redaksjonelt stoff til egne nettsider, nyhetsbrev, servicemeldinger og mye mer. I 2019 er vi engasjert nok en gang til å lage årsrapporten, som hvert år deltar i Farmandkonkurransen for årsrapporter i klassen ikke-børsnoterte selskaper. Se årsrapportene her.

Cathrine Fodstad, forretningsutviklder (t.v) og Mali Hagen Røe, daglig leder (t.h) i Klosser Innovasjon. Foto: Liv Maren Mæhre Vold

Vi har ved flere anledninger brukt DigiKo som foredragsholdere under inspirasjonskvelder arrangert av Klosser Innovasjon. DigiKo har formidlet sitt budskap med smittende entusiasme, bred erfaring og dyptgående kunnskap om aktuelle emner innen markedsføring og sosiale medier. De er oppdaterte på de nyeste endringene og gjør innholdet inspirerende og lett å forstå. DigiKo er en inkubatorbedrift hos Klosser Innovasjon, noe som betyr at de i sin vekstprosess får tilgang til kompetanse og nettverk. Vi anbefaler DigiKo på det varmeste og ser frem til flere inspirasjonskvelder med dem.
— Mali Hagen Røe, daglig leder i Klosser Innovasjon avd. Tynset

Illustrasjon av nye Neby bru.

Foreningen Nebybruas venner på Tynset trengte hjelp til å koordinere budskap og kampanje på sosiale medier. Vi fikk en uventet tidlig frist for å samle inn nok egenkapital til å starte byggingen av gangbru over Glåma og valgte å bruke Facebook aktivt for å nå ut til så mange som mulig i vår målgruppe.

Takk og pris for DigiKo. De har vært en motiverende sparringspartner og gitt oss nok motstand til at vi har klart å spisse både budskap og kampanjemål. De har gitt oss innsikt i hvordan vi best når ut til de vi ønsker å nå og de sitter på kunnskap og verktøy som det ville vært umulig for oss å tilegne oss på egen hånd.

Alltid positive og hyggelige og alltid tid til å hjelpe. Gjennomført profesjonelle. Nå mangler det bare at vi får bygd denne brua.
— Karin Tørklep Sletten, sekretær i Nebybruas venner

Kåret til World’s Strongest Viking på Fefor Høifjellshotell i 2015: Hafþór Júlíus Björnsson, ofte referert til som Thor eller The Mountain (kjent fra Game of Thrones). Foto: Liv Maren Mæhre Vold

Det er vanskelig å gi en kort referanse på samarbeidet jeg har og har hatt med Digiko. Dette er rett og slett et firma som LEVERER – både det du har bestilt, og det du ikke visste at du kunne bestille! Når de for eksempel har fått i oppdrag å dokumentere og markedsføre et arrangement, kan jeg være helt trygg på at de ikke går glipp av noen ting. Foto- og filmmateriale, redigering, og presentasjon er alltid over mine forventninger!

Og i våre dager hvor markedsføring på sosiale medier er blitt slik en viktig del av profileringen, var det fantastisk å kunne overlate også dette arbeidet til Digiko – effekten ble synlig øyeblikkelig ved at vi kunne registrere kraftig økning i besøkstallene, ikke bare på facebook og youtube, men også på den ”vanlige” nettsiden vår – noe som faktisk var en litt uventet ”bieffekt”! Tilbakemeldingene fra publikum er alltid at vi har utrolig kult foto- og filmmmateriell - og at det frister de som ikke har vært hos oss enda, til å komme – altså nøyaktig den effekten en oppdragsgiver ønsker!
— Anne Grethe Horten, Direktør Fefor Høifjellshotell

Fra We love the 90s: Jenny Berggren, vokalist i Ace of Base. Foto: Liv Maren Mæhre Vold

Liv Maren og Liv-Runi fra DigiKo har tatt bilder på Nordic Beats sine arrangement i flere år, bl.a. under We Love The 90s og 80s på Telenor Arena. De er serviceinnstilte, tilpasser seg kundens behov, og leverer alltid et godt resultat.
— Chris Collings, managing director Nordic Beats